Utálsz ajánlatot írni. Minden kollégád utál ajánlatot írni. Mindenki, akit ismersz a szektorban, utál ajánlatot írni. Mindenki, akivel munkakapcsolatban állsz, utál ajánlatot olvasni. Miért? Miért? Miért?
Amikor belekezdtél a vállalkozásodba, akkor még eszedbe sem jutott, hogy napi szinten fogsz ajánlatokat írni. Ahogy azonban terjedt a vállalkozásod híre, megszaporodtak az ügyfeleid és ma már ott tartasz, hogy hetente több ajánlatot is küldened kell. Ilyenkor ülsz a laptopod előtt az ajánlatok fölött, és közben azt mondogatod magadnak, hogy ez is a munkád része, egy szükséges rossz az üzleti életben, vagy hogy az értékesítési folyamat lényeges alkotóeleme…
Ismerős? Azonban bármivel is nyugtatgatod magad, attól még az ajánlatokhoz fűződő attitűdöd nem fog változni.
Vagy mégis?
Tulajdonképpen miért is utálod annyira az ajánlatírást?
Sok időt és energiát vesz el tőled?
Válaszra sem méltatnak az ügyfelek?
Nem tudod, mit tartalmazzon?
Igen, az ajánlatírás néha valóban túl sok stresszel jár, de most mutatunk neked 3 tippet, amelyeket ha ezentúl figyelembe veszel, akkor sokkal élvezetesebbé és hatékonyabbá teheted ezt a folyamatot. Nézzük csak:
Az ajánlat írása akkor veszi el a legtöbb időt és energiát tőled, ha feleslegesen csinálod. Elküldöd a nagy gonddal megszerkesztett ajánlatot, aztán soha többet nem hallasz az ügyfélről. Természetesen nincs olyan, aki 100% elfogadási aránnyal dolgozik, de ezt a számot növelheted, ha az ajánlat adása előtt kicsit utánanézel az ügyfeleidnek. Hogyan tedd?
Igen, természetesen ezek is időt fognak elvenni tőled, de így hosszútávon sokkal hatékonyabb lehetsz, hisz idővel egyre kevesebb olyan ajánlatot fogsz készíteni, amire vissza sem jeleznek!
Tudjuk, hogy rengeteg versenytársad van, és sok harcot kell megvívnod, mire elnyersz egy ügyfelet. Azonban ha azt látják, hogy Te profi vagy abban, amit csinálsz, sokkal könnyebben elnyerheted a bizalmukat. Hogyan érheted el?
Ezeket a tippeket megfogadva elérheted, hogy vonzóbbnak és professzionálisabbnak, ezáltal megbízhatóbbnak tűnj versenytársaidnál a leendő ügyfeleid szemében - így végül a Te ajánlatodat fogadják el!
Az ajánlatoknak nem kell túl bonyolultnak lenniük. Az egyszerű, lényegre törő ajánlatok gyakran hatékonyabbak. Íme néhány ötlet, hogyan tartsd egyszerűen az ajánlataidat:
Sok bánattól és felesleges energia befektetéstől kímélheted meg tehát magad azzal, hogy az ajánlatírás (vagy nem írás) során észben tartod a fentieket. A végére pedig csak úgy itt hagyunk egy nagyon találó mondatot, melyet egy üzletfejlesztéssel foglalkozó cikkben találtunk: “Megmondom, miért vesztettél, ha megmondod, miért tettél ajánlatot.”
Szeretnéd hatékonyabbá tenni az ajánlatadással kapcsolatos folyamataidat? Ajánlatkészítő szoftverünkben, a Droposalban számos gyönyörű és funkcionális ajánlat sablon közül válogathatsz, amelyek nagyban megkönnyítik egy ajánlat összeállítását.
Próbáld ki most 14 napig ingyen, és fedezd fel, hogy az ajánlatírás lehet könnyű és hatékony is: kattints ide!