Tapasztalatból tudjuk, hogy számos vállalat még mindig az Excelre támaszkodik nem csak ajánlatkészítésben, de különböző feladatokban is, mint pl. az ütemterv, időbeosztás, készletkezelés, adatelemzés. Nem is csoda, hisz a Microsoft Excel egy népszerű táblázatkezelő program, amely számos intelligens funkcióval és egyéb remek tulajdonsággal bír. De biztosan alkalmas az ajánlatok kezelésére is?
Az Excel tehát valóban egy jó eszköz, ám nagyon sok vállalkozás számára egyszerűen már nem elég, mert idejét múlt, lassú és rengeteg potenciális üzlettől eshet el miatta egy vállalat. A versenyképesség megőrzéséhez viszont olyan megoldásra van szükség, amely megfelel a mai trendeknek, jobb kontrollt biztosít az adatok és az azokon alapuló kritikus üzleti folyamatok és döntések felett.
Az Excellel való ajánlat készítésénél rengeteg adatot kell manuálisan rögzíteni, ezzel automatikusan sok hibalehetőséget idézve elő. Legyünk őszinték, az emberi hibák előfordulhatnak minden olyan rendszerben, amelyet manuálisan használnak, de az Excel különösen érzékeny az emberi hibákra és a hibaelhárítási folyamata is meglehetősen nehéz. Akármennyire is “Excel mester” valaki, ha egy képletet véletlenül hibásan futtat, akkor rossz adatok kerülnek felhasználásra (itt nem hatalmas bakikra kell gondolni, elég egy rossz helyre rakott vessző).
Az Excel használata közben gyakori problémát jelent, amikor ugyanazokat a tételeket próbáljuk ismételten felhasználni. Ilyen esetben gyakran előfordulhatnak eltérések az árazásban vagy a megnevezésben. E konzisztencia hiánya komoly pontatlanságokat eredményezhet, hiszen előfordulhat, hogy különböző verziók léteznek ugyanarról a tételről, és nehéz eldönteni, melyik a legfrissebb, legpontosabb változat. Ennek következtében az ajánlatok pontatlanok lehetnek, ami kellemetlen helyzeteket idézhet elő.
Mivel az Excel nem rendelkezik beépített nyomon követési funkciókkal, nehéz nyomon követni, hogy melyik ajánlatot küldték már ki, melyikre érkezett visszajelzés, és hol tart az ügyféllel való egyeztetés. Ez a hiányosság gyakran vezet elfelejtett feladatokhoz vagy elmaradt visszajelzésekhez, ami hosszú távon negatívan befolyásolhatja az üzleti kapcsolatokat és csökkentheti az értékesítési eredményeket. Az ajánlatok utánkövetésének hiánya egyértelműen hátráltathatja a folyamatokat, és az értékesítési lehetőségek elvesztéséhez is vezethet.
Ha úgy adódna, hogy egy vállalkozásnál mindenki tudja használni szoftvert és értik is a vállalati Excel dokumentumokat, a program akkor is megnehezíti az együttműködést a különböző munkatársak vagy osztályok között (a mobil és felhőalapú változatán is). Gondoljunk csak bele például, hogy a jogosultság ellenőrzés hiánya miatt észrevehetetlen módosításokat tudnak a munkavállalók kivitelezni és ezzel rendkívül nagy veszteséget okozhatnak a vállalkozásnak (pl. felülírják egymás munkáját).
Az Excel nem csak a munkatársak együttműködését nehezíti meg, de a szoftver maga sem képes integrálódni a rendszerekkel, ezzel megnehezíti a felhasználók számára az árajánlatok hatékonyságának felmérését, azok követését, és az átlátható nyilvántartás fenntartását. Felhasználói felülete közel sem olyan felhasználóbarát, és nem teszi lehetővé, hogy az értékesítő gyorsan hozzáférjen a potenciális vagy már meglévő ügyfelek információihoz, hisz az Excel túl sok keresést és görgetést igényel felfelé vagy lefelé, illetve egyik lapról a másikra, vagy pedig bonyolultabb képletek futtatásához kell folyamodni, egyetlen adat kinyeréséért.
Meglévő és beáramló céges információk megértése fontos a vállalat naprakészen tartásához, de az Excel nem mutat mindig valós idejű integrált adatokat, és nem képes egyszerűen riportokat készíteni a manuális folyamatoknak köszönhetően.
Ezáltal a cég lemaradhat a versenytársakhoz képest, mert még egy profi értékesítővel is előfordulhat, hogy átsiklik a szeme egy-egy adaton, vagy nem megfelelő riportot készít, mert rossz képletet ír be.
Az ajánlatkészítő szoftverek kifejezetten az ajánlatok létrehozására, kezelésére és utánkövetésére lettek kitalálva! Egy ilyen rendszer segítségével gyorsan és egyszerűen készíthetőek az ajánlatok, és egy helyen látni minden információt róluk.
Az Excel amúgy egy szuper program és biztosan jobb, mint egy toll és papír, de mindig van egyszerűbb és hatékonyabb módszer. Ha szenzitív adatokat kezel a vállalkozás, vagy sok ajánlat kerül kiküldésre (akár naponta), esetleg többen is dolgoznak az értékesítési csapatban, akkor érdemes megfontolni egy ajánlatkészítő szoftver használatát.
Ilyen szoftver a Droposal is, ami hatékonyan kezeli az ajánlatokat és az ehhez kapcsolódó adatokat!
Próbáld ki most 14 napig díjmentesen: kattints ide!
Vagy kérj ingyenes bemutatót ide kattintva!